Türkiye’nin sosyal medya tablosu: O uygulama 58.4 milyon kişi ile zirvede

Türkiye’de İnternet ve Sosyal Medya Kullanımı Hakkında Yapılan Araştırma Sonuçları

Türkiye’de internet kullanıcıları hızla artıyor ve son verilere göre bu sayı 77,3 milyona ulaşmış durumda. Sosyal medya kullanıcılarının sayısı da son bir yılda yüzde 1,7 oranında artarak dikkat çekiyor. Bu kullanıcıların yüzde 53,4’ü erkeklerden oluşurken, yüzde 46,6’sı ise kadınlardan oluşuyor.

İnternet kullanıcıları Türkiye genelinde günlük ortalama 7 saat 13 dakika süreyle internette vakit geçiriyor ve bunun 2 saat 43 dakikasını sosyal medya platformlarında harcıyorlar. Ayrıca, her birey aylık ortalama 7,6 farklı sosyal medya platformunu da kullanıyor.

Kullanıcıların sosyal medya platformlarında en fazla tercih ettiği şey, arkadaşlarının, aile üyelerinin ve tanıdıklarının hesaplarını takip etmek. Bunun yanında, kullanıcılar satın aldıkları ya da almayı düşündükleri markaların hesaplarını da sıkı bir şekilde takip ediyorlar.

Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanımının amacını haberleri takip etmek, arkadaşlar ve aile ile iletişim kurmak ve boş zamanları değerlendirmek olarak sıralıyor.

Platform bazlı verilere göre, Instagram Türkiye’de en popüler sosyal medya uygulaması konumunda ve 58,4 milyon kullanıcıyla liderliği elinde bulunduruyor. Onu sırasıyla 57,5 milyon kullanıcıyla YouTube ve 40,2 milyon kullanıcıyla TikTok takip ediyor.

Facebook’un Türkiye’deki kullanıcı sayısı 34,8 milyon iken, X platformu (eski adıyla Twitter) kullanıcı sayısı 19,7 milyon olarak belirlendi. Geleceğe yönelik tahminlere göre ise Instagram kullanıcı sayısında yüzde 8,5’lik bir artış beklenirken; TikTok, Facebook ve X platformları için bu artış sırasıyla yüzde 2,9, yüzde 1,3 ve yüzde 1 olarak öngörülüyor. YouTube kullanıcı sayısında ise herhangi bir değişiklik beklenmiyor.

Kullanıcıların platformlarda harcadıkları zaman da oldukça dikkat çekici:

Instagram’da ayda ortalama 32 saat 36 dakika, TikTok’ta 26 saat 26 dakika, YouTube’da 23 saat 31 dakika ortalama süreyle geçiriliyor. Facebook’ta ise bu süre 9 saat 45 dakika iken, X platformunda ise 5 saat 4 dakika harcanıyor.

Related Posts

Evren simülasyon mu? Kütleçekimiyle uzmanların açıklamaları

İngiltere’nin Portsmouth Üniversitesi’nde görev yapan fizikçi Dr. Melvin Vopson, evrenin bir bilgisayar simülasyonu olabileceği yönündeki tartışmaları yeniden alevlendiren bir çalışma yayımladı. AIP Advances dergisinde yer alan makalesinde Vopson …

Epic Games’in 15 Mayıs’a kadar ücretsiz verdiği oyunlar

Epic Games, bu hafta iki ücretsiz oyun veriyor. Deadtime Defenders ve Touch Type Tale 1 Mayıs’tan 8 Mayıs’a kadar ücretsiz olarak alınabilecek.

Çamurdan çıkan mucize! Elektrik üretiyor! Dünyayı sarsan gelişme

ABD’nin Oregon eyaleti kıyılarındaki çamur düzlüklerinde bulunan yeni bir bakteri türü, bilim insanlarını şaşkına çevirdi. Candidatus Electrothrix Yaqonensis olarak adlandırılan bu mikroorganizma, gövdesi boyunca elektrik iletebilme yeteneğiyle …

Türk Telekom’dan mobilde tarihi rekor: Son on yılın en güçlü birinci çeyrek performansı

Türkiye’nin dijital dönüşümünün öncüsü Türk Telekom, geleceğin teknolojilerine yönelik faaliyetlerine ve yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor. 2025 yılı birinci çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıklayan Türk Telekom, öncü iş kollarındaki büyüme ile yıla güçlü bir başlangıç yaptı.

Zuckerberg’den TikTok itirafı: Bizi fena geçti

Meta’nın tepe yöneticileri, Facebook ve Instagram’ın artık sosyal medyada öncü değil, yarışa sonradan katılan “rakip” konumunda olduğunu kabul ediyor. ABD Federal Ticaret Komisyonu’nun (FTC) Meta’ya karşı açtığı antitröst davasında ortaya çıkan yeni belgeler, şirketin TikTok karşısındaki zor durumunu gözler önüne serdi.

WhatsApp’tan gelen o mesajlara sakın tıklamayın: Bilişim uzmanından kritik uyarı

Türkiye Bilişim Derneği (TBD) Başkanı Kenan Altınsaat, vatandaşların elektronik posta (e-posta) veya WhatsApp üzerinden kendilerine ulaşan hatırlatma veya reklam linklerine doğrudan gitmek yerine, kendi internet tarayıcılarını kullanmalarının daha doğru olacağını bildirdi.